Home » Inglés » Guess the Character 2016 – 2017: 3rd Character /3er Personaje

Guess the Character 2016 – 2017: 3rd Character /3er Personaje

With this 3rd character, our 3rd year students discovered the great world of Greek mythology. For it was Ulysses (or Odysseus), the hero in the Greek epic poem «The Odyssey» written by Homer at the end of the 8th century BC.

In the library sessions, they learnt about Ulysses’ 10-year-voyage back home to Ithaca, and his adventures with the Cyclops Polyphemus, the witch-goddess Circe or the «enchanting» sirens. And, like in the previous sessions, they were also «enchanted» by Jesús and Pilar’s stories.

This time it was Alicia Niessen, from 3º A, who got the prize, the book «El silbido del arquero», by Irene Vallejo. But another surprise was awaiting her at the library when she came to collect it. The writer herself was there!!! She autographed the book for Alicia and had some kind words with her. Thank you Irene!

IMG_20170427_122636

Con este personaje, nuestros alumnos de 3º descubrieron el fascinante mundo de la mitología griega. Pues sí, el personaje escondidos tras las pistas era Ulises, el héroe de «La Odisea», un poema épico griego escrito por Homero a finales del s.VIII AC.

En las sesiones de la biblioteca, aprendieron sobre el viaje de Ulises de regreso a Ítaca y sus aventuras con el Cíclope Polifemo, la diosa-bruja Circe o las «encantadoras» sirenas. Y como en las sesiones anteriores, ellos también fueron «encantados» por las embaucadoras historias de Jesús y Pilar.

Esta vez,  fue Alicia Niessen, de 3º A, quien consiguió el premio, el libro «El silbido del arquero» de la joven autora zaragozana Irene Vallejo, licenciada en filología clásica. Pero otra sorpresa esperaba a Alicia en la biblioteca, ¡la propia autora estaba allí para hacerle entrega del libro! Le firmó el libro y le dedicó unas amables palabras a Alicia, que estaba emocionada. ¡Gracias Irene !

IMG_20170427_122650