Home » Inglés » UK Culture Class

UK Culture Class

On Thursday, our students from 2º to 4º ESO attended an interesting talk on British Culture. They learnt about the different countries that make up the United Kingdom and were surprised to discover curious things. For example, did you know that the national symbol of Wales is the leek? Or that a typical Scottish dish is haggis, made with the heart, liver and stomach of sheep? Yummy!

All of them paricipated, answering the questions projected on the screen. Some even got a pen as a prize!

IMG-20171020-WA0001

IMG_20171019_125442

El pasado jueves, todos los alumnos de 2º a 4º ESO asistierona una interesante charla sobre cultura británica. Aprendieron muchas cosas acerca de los diferentes países que forman el Reino Unido y se sorprendieron con datos curiosos. Por ejemplo, ¿sabíais que el símbolo nacional de Gales es el puerro? ¿O que un plato típico escocés es el «haggis», hecho con el corazón, el hígado y el estomago de las ovejas? Delicioso!

Todos pudieron participar contestando a las preguntas que aparecían en la pantalla. ¡Algunos incluso se llevaron un boli de premio!

IMG_20171019_131130

IMG-20171020-WA0004